Samarbeidspartnere etterlyses

Updated: Jan 26, 2023

Jeg har de siste årene samarbeidet med mange lærere på nettet for å utvikle forskjellige større opplegg. Mye av dette har havnet på nettsiden, og det er mye potensiale i lærersamarbeid. Jeg har derfor tenkt over hva det hadde vært interessant å forhøre meg om det er noen som ønsker å bidra til forskjellige prosjekter.

Bidragsytere blir selvsagt kreditert.

Arbeidshefte nynorsk

Det ligger allerede flere opplegg i dette arbeidsheftet, men dersom du har laget noen oppgaver som hadde passet til heftet, eller å ønsker å bidra, send meg en melding.

Nynorske-hefte-2 rettet
Download DOCX • 32KB

Arbeidshefte norsk

Dette er som heftet over, det ligger mye her, men det kan gjerne utvides. Har du en oppgave du har laget, send meg melding, så kan jeg legge det til i en ny versjon.

Arbeidshefte norsk
Download DOCX • 4.15MB

Akademisk skriving

Dette er allerede et fellesprosjekt mellom flere lærere, men jeg skulle gjerne utvidet med både oppgaver og emner. Likevel kan gjerne heftet utvides, så om du har noe du ønsker å legge til, send meg melding.

Introduksjon-studieforberedende-program 3.1
Download DOCX • 48.06MB

Feil på norsk

Dette er et prosjekt hvor man henviser elevene til et lysbilde i en presentasjon, og ber elevene lese regelen. Nå er det rundt femti regler, men det er plass til flere. Jeg tar gjerne imot tips.

Puslespill - språk

Jeg har laget noen puslespill for tysk, spansk og fransk, men jeg skulle gjerne sett at det lå flere på nettsiden. Nå kan jeg litt tysk, men ingenting fransk og spansk, og jeg er avhengig av at andre skriver inn. Noe jeg gjerne kunne tenke meg er puslespill for hvert kapittel i en lærebok. Da kan disse deles ut til elevene, som så klipper dem ut, og setter sammen figuren for seg selv til de kan alle ordene. Det kan være en grei aktivitet for å lære gloser.

Malene finner du her. Fyll gjerne ut og send til meg, så legger jeg ut.

Spørsmålskort til fag

Dette var et spill som var utviklet av en dyktig lærer, men jeg likte ideen, og jeg ønsket å bruke dette i andre fag. Det kan være en fin aktivitet med læring og spill. Man kan lage kort til de fleste trinn, med spørsmål fra pensum. Eksempelet over er fra KRLE på ungdomsskolen, hvor 25-30 kort er ferdiglaget, men ikke nok til å brukes ennå. Ett eksempel på et ferdig spill kan dere se her.

Mulige spill:

• mellomtrinnet (alle fag i ett spill)

• ungdomsskolen (KRLE)

• ungdomsskolen (Samfunnsfag)

• ungdomsskolen (Naturfag)

• VG1 (Samfunnskunnskap)

• VG1 (Naturfag)

Dersom noen ønsker å bidra med spørsmål (og seks kategorier), send meg en melding.

Gratisprinsippet

Absolutt alt som blir produsert blir delt på nettsiden gratis. Jeg er tilhenger av gratisprinsippet i skolen, og det blir ikke aktuelt å tilby noe for penger. Dersom du synes denne nettsiden er nyttig, og ønsker å gi litt tilbake, så er dette noe som ville gledet meg.