Doner russekort til barneavdelingen

Dette er for en gangs skyld ikke en post til lærere, men til elever, nærmere bestemt de som i år er ferdige med videregående.

Det er mange av dere som har bestilt mange russekort, kanskje flere enn dere vil klare å kvitte dere med. I stedet for at dere kaster disse i papirgjenvinningen, foreslår jeg følgende:

• Inngå så en avtale med det lokale sykehuset og spør om de er interessert i kort til barna som ikke fikk anledning til å samle kort i år.

• Be russen levere inn alle kort som har blitt til overs første dag på skolen etter 17 mai.

• Lever så alle overskytende kort til barneavdelingen på sykehuset. Kontakte gjerne lokalpressen også, så får de gamle et positivt syn på dagens ungdom.

Det trenger ikke være mer komplisert enn som så. Barna blir glade, og russen blir kvitt kort de ikke trenger.

CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=583005