Maler

Puslespill

Malene finner du her.

Glosekort

Fyll ut og del ut til elevene. Husk at svarene må være speilvendte. Se bildeeksempel under.

skjema for gloser 2.0
Download PPTX • 63KB

Magasin

Elevene redigerer dokumentet og lager sitt eget magasin. Filen blir oppdatert etterhvert.

Det kan gjøres på to måter, enten limer en redaktør inn all teksten på slutten og skriver en leder, ellers lastes dokumentet opp i Office 365 eller på Google Drive, og alle elevene skriver inn. Uansett er det viktig at elevene dupliserer sidene før de begynner å skrive. Til slutt sletter redaktøren sidene som ikke er brukt.

mal til hefte 2.0
Download PPTX • 2.28MB

mal til hefte 3.0
Download PPTX • 2.79MB

Kortspill

tridominos alle maler
.pub
Download PUB • 436KB

Dette er noen maler jeg har brukt ved enkelte anledninger. De kan kanskje brukes på måter som jeg ikke har tenkt på ennå, så da deler jeg dem like gjerne her. Filen er i publisher-format.

Stavelseskryss

Utviklet av Marit Kristine Kiserud

Legg inn en stavelse i hver rute, og bruk gjerne samme stavelse flere ganger. Målet er at elevene skal lære stavelsene ekstra godt. Legg deretter inn ord med et felles tema, for eksempel verb, skoleord, jul. Elevene skal så finne ordene og skrive dem ned. Se eksempel her:

Stavelseskryss MAL
.docx