Hefter for norskfaget på videregående

Dette er arbeidshefter som læreren kan skrive ut og dele ut til elevene. Det ligger også andre hefter som ikke er listet opp her. Bruk søkefunksjonen.

Noen av heftene inkluderer noe av det som står i de andre, for eksempel er "Allusjoner" og "Anglisismer" også i "Arbeidshefte".

Allusjoner

Allusjoner - oppdatert og med fasit
Download DOCX • 16KB

Anglisismer

Download DOCX • 18KB
Anglisismer -fasit
Download DOCX • 21KB

Uttrykk på norsk

Download DOCX • 19KB

I forhold til

Elevene leser sitater som inneholder "i forhold til", og skifter ut uttrykket med et annet.

i forhold til
Download DOCX • 17KB

Arbeidshefte

Stort hefte med mange forskjellige oppgaver.

Arbeidshefte norsk
Download DOCX • 4.15MB

Akademisk skriving

Hefte på over 60 sider som tar opp mange forskjelige sider ved å være elev på videregående. Heftet er utviklet i samarbeid med andre lærere.

OBS: Du kan selvsagt skrive ut hele heftet og dele med elevene, men trolig vil det være mer nyttig å bare gi dem de delene som du ønsker de skal jobbe med.

Introduksjon-studieforberedende-program 3.1
Download DOCX • 48.06MB

Eksamensskjema

Hefte på tjue sider, med skjemaer som elevene kan bruke på skriveøkter og eksamen. De bruker skjemaene som disposisjonsark og fyller inn før de begynner å skrive.

Eksamensskjema 2.0
Download DOCX • 39KB